Jak na web nainstalovat Google Analytics 4 pomocí Google Tag Manageru?
Google Analytics 4 představují nejnovější verzi Google Analytics, která oproti předchozí verzi Universal Analytics už do základního měření implementuje různé pokročilé metriky jako například skrolování na stránce, návštěvy s interakcí atd.
Pokud jste o Google Analytics ještě neslyšeli, vězte představují jeden ze základních nástrojů pro měření návštěvnosti webu, chování uživatelů na stránkách, zdrojů návštěvnosti a dalších důležitých metrik.
V tomto návodu se dozvíte, jak je snadno vložit na své stránky pomocí Google Tag Manageru.
Účet si založíte zde:
Nastavení je velmi návodné. Jen dejte pozor, ať si nastavíte správnou časovou zónu a měnu – obojí tvoří důležitou část dat, která uvidíte.
Nově vytvořené účty se standardně vytvářejí ve verzi Google Analytics 4. (Nicméně doporučuji vytvořil si jako zálohu i účet Universal analytics, jak na to se dozvíte zde.)
Nenechte se vystresovat v sekci “Informace o vaší firmě” (nikdo je ověřovat nebude), odsouhlaste smluvní podmínky a váš Analytics účet je vytvořený.
Po dokončení se vám zobrazí obrazovka “Podrobnosti webového streamu”. Pokud byste si obrazovku omylem zavřeli, najdete ji ve “Správce” ve sloupci “Služba” > “Datové streamy” a po kliknutí na příslušný stream.
Zde vás bude nejvíce zajímat “ID měření”. Zkopírujte si ho a přejděte do Google Tag Manageru.
V GTM otevřete svůj kontejner a klikněte na tlačítko Nová značka.
Klikněte do sekce “Konfigurace značky”, vyberte typ značky “Google Analytics: konfigurace GA4” a do polička ID měření doplňte ID měření z vašeho Google Analytics.
V sekci “Spouštění” pak vyberte pravidlo “All pages” (tak se váš měřící kód Google Analytics načte na všech stránkách vašeho webu) a uložte.
Předtím než se značka Google Analytics skutečně „nahraje“ na váš web, musíte kliknout na tlačítko “Odeslat”. Tím nasazujete všechny změny a úpravy, které jste v Tag Manageru provedli do živé verze. Často se na to zapomíná a člověk pak marně hledá, co nastavil špatně.
Vedlejším tlačítkem “Náhled” pak můžete přímo na vašem webu otestovat, jestli se značky spouští, jak mají.
Gratuluji! Vaše Google Analytics jsou nainstalované a můžete se pustit do měření.